۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰

معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن گردو از باغ های استان گلستان

پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن گردو از باغ های استان گلستان

گرگان- معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۹۰۰ تن گردو از باغ های استان گلستان برداشت شود.

نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سطح زیر کشت گردو استان گلستان هزار و ۷۰۰ هکتار است که از این مقدار هزار و ۲۵۰ هکتار آن بارده است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه برداشت گردو از باغ های استان گلستان از اوایل شهریورماه آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد افزود: پیش بینی می شود ۹۰۰ تن گردو از سطح باغ های بارده برداشت شود.

وی افزود: عملکرد هر هکتار از باغ های گردو در شرایط عادی یک تن در هکتار است ولی با توجه به خشکسالی، باغداران گلستانی ۲۰ درصد کاهش برداشت محصول داشتند.

فراهانی ادامه داد: عمده مناطق کشت گردو در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان در شهرهای آزادشهر، مینودشت، علی آباد، گالیکش و رامیان است.

معاون جهاد کشاورزی استان بیان کرد: استفاده از ارقام سازگار با اقلیم گلستان، اصلاح و نوسازی باغات قدیمی از طریق پیوند سرشاخه کاری به روی درختان قدیمی و توسعه کشت گردوی پیوندی با عملکرد بالا از برنامه های جهاد کشاورزی استان در بهبود روند باردهی درختان مثمر است که با بهره گیری از اعتبارات دولتی و مشارکت باغداران اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: فرانکت، چندلر، روند، فرنور، پدرو عمده ارقام کشت شده گردو در استان گلستان است.

کد خبر 5325443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha